KUNDSERVICE 0414-107 80 VARUMÄRKEN VARUKORG (0)

VANLIGA FRÅGOR

VILKA BETALSÄTT ERBJUDER NI?
Alla svenska, norska och finska betalningar går via Klarna Checkout. Där kan du välja mellan att betala med faktura, delbetalning eller kort. Läs mer här.

ÄR DET SÄKERT ATT HANDLA I ER WEBSHOP?
Vi kommer endast att använda dina data för att fullfölja order, frakt och säker betalning. En krypterad internettrafik samt Secure Socket Layer (SSL) teknik används och följs för att säkerställa att dina personuppgifter skyddas effektivt i samband med köp.

VAD GÖR JAG OM JAG HAR ETT KONTO MEN INTE KOMMER IHÅG LÖSENORDET?
Skicka ett e-mail till kundservice eller ring 0414-107 80. Uppge ditt namn så lägger vi in ett tillfälligt lösenord, du går själv in och väljer ett personligt.

HUR KAN JAG SE MIN ORDERSTATUS?
Om du vill veta status för en befintlig beställning, skicka ett e-mail till kundservice eller ring 0414-107 80. Uppge namn, ordernummer och dina kontaktuppgifter.

GER NI RABATTER?
Skicka oss en detaljerad förfrågan så återkommer vi med en offert. Eventuella rabatter kan inte kombineras med andra erbjudanden eller kampanjer.

VILKA GARANTIER GÄLLER?
De flesta av våra leverantörer har någon form av garanti, kontakta kundservice för information om garanti på en specifik vara.

KAN JAG RETURNERA EN PRODUKT?
Om du får en skadad, defekt eller felaktig produkt, så hjälper vi dig så fort som möjligt att byta denna. Vänligen undersök alla produkter vid mottagandet och kontakta oss inom 5 dagar om det skulle vara något problem. Om du ångrar ditt köp eller vill byta till annan vara, kontakta kundservice inom 5 dagar, du kan inte returnera en beställningsvara. Läs våra villkor för mer detaljerad information om byten, returer och reklamationer.

VAD KOSTAR FRAKTEN?
Jeppssons / Urban Living webshop har fri frakt inom Sverige på ordrar över 1 000 kr, även om en order måste delleveras. För ordrar under 1 000 kr tar vi ut en fast fraktkostnad på 75 kr. För prisuppgift på leverans till något annat land, kontakta kundservice.

HUR LÅNG TID TAR DET ATT FÅ MIN BESTÄLLNING?
Om varan finns i lager skickas den till dig inom 1-3 vardagar. För beställningsvaror, se information under aktuell produkt.

HUR LEVERERAS MIN BESTÄLLNING?
I Sverige använder vi oss av Schenker. För mindre gods får du en SMS-avisering med meddelande om kollinummer samt vilket utlämningsställe ditt paket kommit till. Ta med ID för utlämning. När det gäller större gods som möbler, kommer Schenker att kontakta dig gällande dag för utkörning. OBS godset levereras till din dörr/port. För inbärning tillkommer en kostnad, kontakta kundservice för prisuppgift.

KAN NI LEVERERA TILL LÄNDER UTANFÖR SVERIGE?
Absolut, kontakta kundservice för information om aktuell fraktkostnad till det land du vill ha leveransen.

KAN JAG SPÅRA MIN FÖRSÄNDELSE?
I dagsläget kontaktar du oss så spårar vi din försändelse.

ÄR ALLA MÖBLER ORIGINALUTGÅVOR?
Jeppssons / Urban Living arbetar enbart med originalmöbler. Vi arbetar hårt för att kunden ska förstå värdet av en originalmöbel och varför man inte ska köpa en billigare kopia. Vi har stor respekt för formgivarna och deras produkter. Kopiorna är av betydligt sämre kvalitet, saknar ofta fina detaljer och saknar garanti. Man vet inte heller något om under vilka omständigheter dessa kopior är tillverkade.

HAR NI BUTIK ELLER SHOWROOM?
Jeppssons och Urban Living har en fysisk butik i Hammenhög på Österlen. Vi visar designmöbler, belysning, sängar, details och trädgårdsmöbler (under säsong) på 1 800 kvm. Vi har många möbler men kan inte visa allt från våra leverantörer men naturligtvis kan vi ge dig information och ta hem det du vill beställa. Klicka här för kontaktuppgifter, adress och öppettider.

HUR GÖR JAG OM JAG INTE VILL HA ERT NYHETSBREV LÄNGRE?
Enklast är att du själv avanmäler dig genom att klicka på texten ”Avregistrera dig” längst ned i nyhetsbrevet.

Kundservice
Butik Österlen
Villkor
Betalning
Vanliga frågor
Varumärken
Inspiration
Formgivare
Erbjudanden
Mina uppgifter
Min varukorg