FRI FRAKT ÖVER 1000 KR   |   PRISGARANTI   |   HÖGSTA KVALITET

Vanliga frågor

VILKA BETALSÄTT ERBJUDER NI?
Alla svenska, norska och finska betalningar går via Klarna Checkout. Där kan du välja mellan att betala med faktura, delbetalning eller kort. Läs mer här.

ÄR DET SÄKERT ATT HANDLA I ER WEBSHOP?
Vi kommer endast att använda dina data för att fullfölja order, frakt och säker betalning. En krypterad internettrafik samt Secure Socket Layer (SSL) teknik används och följs för att säkerställa att dina personuppgifter skyddas effektivt i samband med köp.

VAD GÖR JAG OM JAG HAR ETT KONTO MEN INTE KOMMER IHÅG LÖSENORDET?
Skicka ett e-mail till kundservice@urbanliving.se eller ring 0414-107 80. Uppge ditt namn så lägger vi in ett tillfälligt lösenord, du går själv in och väljer ett personligt.

HUR KAN JAG SE MIN ORDERSTATUS?
Om du vill veta status för en befintlig beställning, skicka ett e-mail till kundservice@urbanliving.se eller ring 0414-107 80. Uppge namn, ordernummer och dina kontaktuppgifter.

GER NI RABATTER?
Skicka oss en detaljerad förfrågan så återkommer vi med en offert. Eventuella rabatter kan inte kombineras med andra erbjudanden eller kampanjer.

VILKA GARANTIER GÄLLER?
De flesta av våra leverantörer har någon form av garanti, kontakta kundservice kundservice@urbanliving.se för information om garanti på en specifik vara.

KAN JAG RETURNERA EN PRODUKT?
Om du får en skadad, defekt eller felaktig produkt, så hjälper vi dig så fort som möjligt att byta denna. Vid köp i vår webshop eller via telefon gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadd. Originalemballage måste sparas och följa varan. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten. När returen är godkänd sker en återbetalning via Klarna Checkout.
Vid köp av en produkt som är specialtillverkad eller på annat sätt fått en tydlig personlig prägel för dig så gäller inte ångerrätten. Kontakta kundservice@urbanliving.se om du ångrar ditt köp och uppfyller villkoren ovan.

VAD KOSTAR FRAKTEN?
Urban Living  har fri frakt inom Sverige på ordrar över 1 000 kr, även om en order måste delleveras. För ordrar under 1 000 kr tar vi ut en fast fraktkostnad på 75 kr. För prisuppgift på leverans till något annat land, kontakta kundservice@urbanliving.se

HUR LÅNG TID TAR DET ATT FÅ MIN BESTÄLLNING?
Om varan finns i lager skickas den till dig inom 1-3 vardagar. För beställningsvaror, se information under aktuell produkt. Saknas information, kontakta kundservice@urbanliving.se

HUR LEVERERAS MIN BESTÄLLNING?
I Sverige använder vi oss av DHL. För mindre gods får du en SMS-avisering med meddelande om kollinummer samt vilket utlämningsställe / Service Point ditt paket kommit till. Ta med ID för utlämning. När det gäller större gods som möbler, kommer DHL att kontakta dig gällande dag för utkörning. OBS godset levereras till din dörr/port. För inbärning tillkommer en kostnad, kontakta kundservice@urbanliving.se om detta önskas.

KAN NI LEVERERA TILL LÄNDER UTANFÖR SVERIGE?
Absolut, kontakta kundservice@urbanliving.se för information om aktuell fraktkostnad till det land du vill ha leveransen.

KAN JAG SPÅRA MIN FÖRSÄNDELSE?
I dagsläget kontaktar du kundservice@urbanliving.se så spårar vi din försändelse.

ÄR ALLA MÖBLER ORIGINALUTGÅVOR?
Urban Living arbetar enbart med originalmöbler. Vi arbetar hårt för att kunden ska förstå värdet av en originalmöbel och varför man inte ska köpa en billigare kopia. Vi har stor respekt för formgivarna och deras produkter. Kopiorna är av betydligt sämre kvalitet, saknar ofta fina detaljer och saknar garanti. Man vet inte heller något om under vilka omständigheter dessa kopior är tillverkade.

HAR NI BUTIK ELLER SHOWROOM?
Urban Living har en fysisk butik i Hammenhög på Österlen. Vi visar designmöbler, belysning, details och trädgårdsmöbler (under säsong) på ca 1 000 kvm. Vi har många möbler men kan inte visa allt från våra leverantörer men naturligtvis kan vi ge dig information och ta hem det du vill beställa. Klicka här för kontaktuppgifter, adress och öppettider.

HUR GÖR JAG OM JAG INTE VILL HA ERT NYHETSBREV LÄNGRE?
Enklast är att du själv avanmäler dig genom att klicka på texten ”Avregistrera dig” längst ned i nyhetsbrevet.