FRI FRAKT ÖVER 1000 KR   |   PRISGARANTI   |   HÖGSTA KVALITET

Köp- & Leveransvillkor

FÖRETAGSINFORMATON
Urban Living / AB Jeppssons Möbler (556067-7931)

PRISER
Alla våra priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel, prisfel, slutförsäljningar, lagerfel, etc. En produkt som redan skickats från vårt lager påverkas inte av en eventuell höjning eller sänkning av priset som sker efter ordertillfället, till exempel i form av rea, kampanjer, rabattkoder eller förändringar i prissättningen.

BETALNING
All betalning hanteras tryggt och säkert genom Klarna Checkout / Klarna AB. Du kan välja på Klarna faktura, Klarna konto, att betala direkt med kort eller med banköverföring. Läs de fullständiga och aktuella villkoren för Klarna Checkout här eller kontakta Klarnas kundservice.

BETALNING FÖRETAG
Om köp ska faktureras ett registrerat företag, kontakta kundservice@urbanliving.se.

LEVERANS
Vi levererar så snabbt som möjligt om inget annat är överenskommet. Många av våra mindre varor finan för omgående leverans. Beställningsvaror beställs från våra leverantörer och tillverkas efter dina önskemål, leveranstiden för dessa möbler varierar. För aktuell leveranstid på just din vara, se produktinformation eller kontakta kundservice@urbanliving.se.
Vid beställning av varor med olika leveranstider levererar vi dessa till dig vid 1 tillfälle om skillnaden i leveranstid inte överstiger 2 veckor. I annat fall ingår delleverans. Vid leverans till utlandet sker leverans alltid vid 1 tillfälle.

FRAKT INOM SVERIGE
Fri frakt inom Sverige vid order över 1 000 kr. Minder försändelser skickas som paket till närmaste DHL Servicepoint för uthämtning. Du får ett sms när paketet finns för utlämning, ta med giltig ID-handling. Outlösta paket debiteras för uppkomna avgifter, se nedan.
Större gods levereras med DHL. Leveransavisering sker med sms eller telefon för bokning av leveransfönster. I tjänsten ingår 1 leveransförsök enligt överenskommen tid. Är mottagaren trots detta inte anträffbar på överenskommen tid för att motta sin leverans kan ny leveranstid avtalas mot en tillkommande fraktavgift.

Leverans till tomtgräns/port 0 kr
Inbärning av 2 personer till 1 adress 600 kr
Extra utkörning, ny leveranstid 600 kr
Outlöst paket 300 kr

Samtliga priser är baserade på transport till landfasta destinationer. Båtavgifter och kostnad för vidare leverans från båt får arrangeras och bekostas av mottagaren. Om Urban Living måste erlägga någon form av avgift i samband med färjetransport så debiteras detta slutkunden.

FRAKT UTANFÖR SVERIGE
Fraktkostnaden beror på varans vikt, volym samt till vilket land försändelsen ska skickas till. Leverans sker vid ett tillfälle och till dörr/port. Kontakta oss på kundservice@urbanliving.se för prisuppgift.

LEVERANSFÖRSENINGAR
Om leveransförseningar eller avvikelse uppstår utifrån din preliminära leveransvecka meddelar vi dig via e-post eller telefon. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.

FRÅGOR OM LEVERANS AV LAGD ORDER
Kontakta oss på kundservice@urbanliving.se.

ÖPPET KÖP
Vid köp i vår webshop eller via telefon gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadd. Originalemballage måste sparas och följa varan. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten. När returen är godkänd sker en återbetalning via Klarna Checkout.
Vid köp av en produkt som är specialtillverkad eller på annat sätt fått en tydlig personlig prägel för dig så gäller inte ångerrätten. Kontakta kundservice@urbanliving.se om du ångrar ditt köp och uppfyller villkoren ovan.

REKLAMATION
Enligt konsumentköplagen har du har tre års reklamationsrätt avseende produktfel. Den förutsätter att alla skötselråd följs och normal aktsamhet iakttagits. Underlätta din reklamation genom att dokumentera skador / förändringar med bilder. Vid godkänd reklamation står Urban Living för returfrakten. I de fall reklamation inte godkänns faktureras fraktkostnaden till dig som kund i efterhand. Kontakta kundservice@urbanliving.se vid eventuell reklamation. För transportskador, se  rubriken Transportskador.

AVBESTÄLLNING BESTÄLLNINGSVARA
Avbeställning av beställningsvara kan ske inom 7 dagar mot en ersättning av 10 procent av ordervärdet. Efter det debiteras varans fulla värde.

TRANSPORTSKADOR
Vid leverans skall godset alltid kontrolleras. Avvikelser (godsskada, emballageskada, saknat kolli) skall noteras på frakthandlingen/handscannern och signeras av chaufför och mottagare. Samma förfarande gäller vid hämtning av paket/gods hos paketombud/godsterminal. Anmälan skall omgående göras till kundservice@urbanliving.se. Om skadan upptäcks vid uppackningen skall detta anmälas till kundtjänst senast inom 4 dagar från mottagandet. För en effektiv och snabb hantering av reklamationen ska digitala bilder på godsets emballage samt bilder på den skadade varan bifogas och skickas till kundservice@urbanliving.se. Observera att varorna inte får förflyttas eller användas innan reklamationsärendet är slutfört samt att emballaget sparas för eventuell besiktning.

PERSONUPPGIFTER & SEKRETESS
Personuppgifter du lämnar till Urban Living hanteras med respekt och i enlighet med Personuppgiftslagen SFS 1998:204 och EU Direktivet 95/46/EC. Genom att lämna dina personuppgifter samtycker du till att vi använder insamlad information för att fullgöra våra åtaganden mot dig och tillhandahålla den service du förväntar dig.

BILDER
Bilder som publiceras har olika rättighetsinnehavare och vid önskemål om användning av dessa i andra sammanhang krävs en kontakt med oss. Tänk på att bilder online inte alltid återger produkternas verkliga färger med exakthet då exempelvis bildskärmsinställningar påverkar detta.