FRI FRAKT ÖVER 1000 KR   |   PRISGARANTI   |   HÖGSTA KVALITET
 

URBAN LIVING / JEPPSSONS
TORGET 2
276 50 HAMMENHÖG

0414-44 00 33
INFO@URBANLIVING.SE

JUNI-AUGUSTI

MÅNDAG-FREDAG 10-17
LÖRDAG 10-16
SÖNDAG 12-16

SEPTEMBER-MAJ

MÅNDAG-FREDAG 10-17
LÖRDAG 10-16

×

Delbetalning

Du kan ansöka om att betala i din egen takt eller betala ett fast belopp per månad. När du delbetalar med Klarna gäller alltid följande:

  • Du får hem varan innan du betalar
  • Du samlar alla dina köp på en månadsfaktura
  • Du betalar i din egen takt eller ett fast belopp per månad

Konto - betala i din egen takt

Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr i månaden tillkommer på fakturan.

Exempel: Vid ett köp om 10000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Fast delbetalning

Fast delbetalning från Klarna innebär att du delar upp din betalning på 6, 12 eller 24 månader (och hos vissa butiker t.o.m. 36 månader). Du vet från början vilken din månadskostnad blir – och du vet när du har betalat klart.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.

Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

Ansökan och accept

Om Klarna godkänner din ansökan om delbetalning kommer beloppet att läggas till ditt befintliga Klarna Konto. Om Klarna godkänner din ansökan och du inte redan har ett Klarna Konto kommer vi att skicka en bekräftelse till dig. När du har fått din bekräftelse har du ett Klarna Konto.

Klarna förbehåller sig rätten att neka din ansökan om delbetalning.

Kreditprövning och personuppgiftshantering

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.